Předpokladem je, že testované vozidlo musí být vyrobeno do r.v. 1992  a je podstatný měsíc výroby( platí pro rok 2022 ).

  1. Vozidlo musí mít platnou prohlídku v STK
  2. Vozidlo musí být v původním stavu v jakém opustilo mateřskou továrnu ( W116 280SE automatic = 116 024… specifikace dle VIN musí odpovídat karosérie, motor i převodovka, a další výbava)
  3. Vozidlo nesmí trpět korozí
  4. Fólie na sklech, továrně nedodávané doplňky a jiné tuningové  úpravy nejsou povoleny.
  5. Interiér nesmí být poškozen (potrhané čalounění apod.)
  6. Při výměně karosérie, musí být tato změna zapsána a provedena v době/vždy do30 ti let zpětně /ve velkém TP.
  7. Doklady vozidla musí odpovídat skutečnosti.
  8. Při testování je třeba dodat tyto dokumenty: kopie velkého TP ,ORV a kupní smlouvy a  bude provedeno nafocení vozidla
  9. Vytisknout na fotopapír 4 sady foto 6x9 cm (zleva zepředu a zprava zezadu) Příklady fotografií viz níže
  10. Vyplněnou žádost o provedení testování historického vozidla vyplní komisař elektronicky a vyti
  11. Všechny testace platí vždy 2 roky od poslední klubové testace (prodloužení po dvou letech je za 500,-Kč, nečlen 1.000,-Kč)


Poplatky za každou Žádost o testování vozů Mercedes-Benz: člen MBK 1.500,- Kč, nečlen MBK 3.000,- Kč

+ vždy poplatek FKHV za žádost: 300,- Kč
Poplatky za každou Žádost o testování vozů jiných značek: člen MBK 2.000,- Kč, nečlen MBK 3.000,- Kč

+ vždy poplatek FKHV za žádost: 300,- Kč






Podmínky pro klubovou testaci na veteránské ZRZ (zvláštní registrační značka)

  1. Vozidlo musí být vyrobeno do r.v. 1992 a je podstatný měsíc výroby ( platí pro rok 2022 ) včetně.
  2. Při klubové testaci bude kontrolováno dle vyhlášky 355/2006 Sb.ve znění pozdějších předpisů
  3. Vozidlo musí být v původním stavu v jakém opustilo výrobní závod ( W116 280SE automatic = 116 024… specifikaci dle VIN musí odpovídat karosérie, motor i převodovka, a další výbava )
  4. Vozidlo nesmí trpět korozí a musí být ve velmi dobrém optickém stavu
  5. Fólie na sklech, továrně nedodávané doplňky a jiné amatérské či tuningové úpravy nejsou povoleny
  6. Interiér nesmí být poškozen ( potrhané čalounění apod. )
  7. Výměna karosérie za stejnou je povolena , pokud je výměna provedena do roku 1992 a písemně doložena
  8. Vlastník vozidla je povinen doložit orig. dostupné doklady k vozidlu
  9. U typů vyráběných od roku 1978 ( R/C107, W123, W126 ) je nutné předložit datakartu vozidla od výrobce vozidla
  10. 6 sad foto 6 x 9 ( 6x zleva zepředu, 6x zprava zezadu )
  11. Po úspěšné klubové testaci bude vozidlo přistaveno ke krajské testaci u předsedy KTK příslušného kraje. Od 1.7.2006. dle zákona 56/2001 Sb., bude vlastník žádá o ZRZ na obecním úřadě se sídlem v příslušném kraji bydliště vlastníka, a to na základě potvrzené klubové a krajské testace a je mu vydán, Průkaz HV a tabulky ZRZ
  12. Vyplněnou žádost o provedení testování historického vozidla vyplní komisař elektronicky a vytiskne
  13. Všechny testace platí vždy 2 roky od poslední krajské testace a vlastník HV je povinen absolvovat každé 2 roky klubovou a krajskou testaci na prodloužení platnosti a tech. způsobilosti  k provozu na pozemních komunikacích.(prodloužení po dvou letech je za:
    - pokud je vozidlo v Informačním systému FKHV 500,Kč, nečlen 1.000,-Kč
    - pokud není tak je poplatek za 800,-Kč a nečlen 1.300,-Kč)

 

Poplatky za každou Žádost o testování vozů Mercedes-Benz: člen MBK 1.500,- Kč, nečlen MBK 3.000,- Kč

+ vždy poplatek FKHV za žádost: 300,- Kč
Poplatky za každou Žádost o testování vozů jiných značek: člen MBK 2.000,- Kč, nečlen MBK 3.000,- Kč

+ vždy poplatek FKHV za žádost: 300,- Kč

Poplatek za krajskou testaci (platí se FKHV):

člen sdružení FKHV 1.000,- Kč

nečlen sdružení FKHV 2.000,- Kč

 

 

Poplatek za prodloužení krajské testace (platí se FKHV) :

člen sdružení FKHV 400,- Kč

nečlen sdružení FKHV 600,- Kč

 

 

1.     Pozn. při prodeji HV  musí nový majitel si nechat udělat novou testaci, a původní vlastník musí vozidlo  předtím vyřadit z registru HV na obecním úřadě se sídlem v příslušném kraji dle bydliště původního vlastníka .

2.     V případě prodeje a převodu HV , které je v registru sil.vozidel ( na tzv „bílých“ značkách ) musí nový vlastník udělat pro odpuštění eko poplatku klubovou testaci a tu předložit na obecním úřadě v sídle kraje, kde mu je vystaven doklad o HV, který potom uplatní při registraci tohoto vozidla do registru siln.vozidel .zatím to platí pouze v Praze V případě takové terstace se vyžadují jen 3 sady výše zmíněných fotografií a vystavují se 3 žádosti . 1 žádost pro registr vozidel,1 žádost do archivu klubu a 1 žádost zůstává vlastníku HV.

3.     Podmínkou pro úspěšné klubové otestování HV v registru silničních vozidel je platná STK !

 

Příklad fotografií

Další instrukce k fotografiím:

- formát foto musí být 6 x 9 cm

- pozadí musí být kontrastní k barvě karoserie a nesmí splývat s vozem

- před vozem nebo na voze se nesmí nacházet žádné předměty ani osoby aby byla vidět celá karoserie a nesmí být kolem žádné jiné auto

 

Další důležité informace na stránkách Federace klubů historických vozidel ČR.

 

 

Testovací komise MBKČR KLTK (Klubová testační komise) 01-47:

Jan Horáček, předseda, janhoracek@email.cz, tel 777 210 101

Ivan Fröhlich, místopředseda, ivanfre@volny.cz, 602 200 262

Radek Kadeřávek, člen KLTK, radekkaderavek@email.cz, 728 046 320

Ing. Jiří Kos, člen KLTK, jiri.kos2@centrum.cz, 739 531 624