Základní itinerář v heslech:
Středa 6.9.2006
Praha- Budějovice
Noc v soukromí
Auto OK, nepropojené kabely napájeni cig. zásuvky – jízda bez GPS
Čtvrtek 7.9.2006
Budějovice – Jezero – Hallstadt
Noc v soukromí
Auto – horko, chcípe po delší cestě po dálnici
Počasí – sluníčko, 28C
Pátek 8.9. 2006
Dachsteinské jeskyně
Výjezd na Loser (1630) – 1000 m převýšení
Jízda na Salzburg, noc před Salzburgem
Auto - seřízení volnoběhu, problém odstraněn
Počasí ráno déšť a mlha, kolem poledne sluníčko, 26C
Sobota 9.9. 2006
Salzburg MB Classic Days na Residence platzu, pevnost HohenSalzburg
Jízda na Zell am See Noc před Zell
Auto bez problémů
Počasí – sluníčko, 25C
Neděle 10.9.2006
Jízda na HochAlpen strasse, z 811 na 2600mnm, dál na Franz Josef Hohe s vyhlidkou na Grossglockner
Zastávka v Zell am See, jízda zpět
Auto – nahoru zastávka v 2000m pro jistotu, slabě cítit spojka, ale OK, dolů posilovač odešel po delším brždění při cestě dolů v 100m
Počasí – sluníčko, 26C
Celkem ujeto 1200km, Celkem spotřeba cca. 120l benzinu Natural 95.
Výlet začal ve středu večer, kdy jsem dokončil poslední přípravy na naší rodinné limuzíně w116 280SE (řešil jsem hlavně rez a související průnik vody do interiéru a chcípání motoru v nízkých otáčkách, první pomocí tmelu, barev a nové gumy předního skla a druhé novými zapalovacím kabely a víčkem rozdělovače – dlužno podotknout, že obojí zbytečně). Rodina už byla nervózní, protože se plánoval odjezd dřív, ale ještě jsem musel utěsnit levé přední světlo… Když jsme konečně vyjeli vybaveni GPS a PDA pro snazší navigaci v terénu a jali se tyto fantastické vymoženosti zapojit, dočkali jsme se prvního dobrodružství, kvůli kterému jsme koneckonců s veteránem jeli – zásuvka na 12V byla nefunkční. To byl poměrně velký problém, ale nic už nás nemohlo odradit, takže jsme se pokorně vrátili k papírové mapě a pokračovali směrem k Českým Budějovicím. Cesta byla klidná, náš 20ti měsíční drobeček usnul klidným spánkem neviňátek a nebýt policistů kteří nás vyslali na mega objížďku přes Jindřichův Hradec, mohli jsme dojet do Budějovic zbytečně brzo. Takhle jsme museli otravovat rodinu, která nás ubytovala, pozdě v noci, ale naštěstí to nesli statečně.
Druhý den jsme vyjeli o něco později, přestože snaha vstát brzo byla veliká. Prostě jsme dali přednost pohodě dovolenkového rána před šílením z časového plánu. Tak se stalo, že hranice s Rakouskem jsme v Dolním Dvořišti přejížděli až odpoledne a to po zastávce v Kaplici. Tam jsme dočerpali do neuvěřitelné 100 litrové nádrže 116ky plno, málem jsme ji prodali cikánům na náměstí za 200 tis. a koupili malému tričko s krtečkem a červeným autíčkem, aby se s námi sladil a propagoval naší expedici.
Počasí nám vysloveně přálo, v autě bylo na padnutí a nepomohli ani šíbr ani stažená okna a klimatizaci první majitel jaksi neobjednal, takže nezbylo než ždímat zpocená trička. Cestou přes Rakousko jsem zpozoroval ještě jeden zajímavý zjev – tachometr ukazuje o cca 20% větší rychlost než jsem skutečně jel. Takže jsem se přestal divit, proč všichni kolem jedou tak rychle a přidal plyn. Kromě toho při vyřazení rychlosti auto začalo bez váhání chcípat, což se na dálnici dalo řešit častým podřazováním, ale když jsme z dálnice sjeli směrem na Hallstadt a začali se motat po malebných vesničkách Solné komory (Salzkammergut) už to začalo vadit nejen mě, ale hlavně těm okolo. Naštěstí jsme cestu do Hallstadtu naplánovali kolem jezer a tak jsme u prvního z nich zastavili a zchladili se v chladných vodách křišťálového jezera.